W minione wakacje dość niespodziewanie trafiłam na sporą ilość wydarzeń kulturalnych, czasem były to imprezy zupełnie nietypowe, czasem typowe, ale całkowicie niezwykłe. Jednak zawsze szalenie interesujące, dające inne spojrzenie na to co nas otacza i rozszerzające wielokulturowy horyzont :)
Mam nadzieję że moja „nietypowa passa” nie zakończy się wraz z nadejściem roku akademickiego i będę mogła donosić o nowych wielokulturowych zdziwieniach…
Zatem
niech tematem przewodnim kulturowo-wielokulturowo staną się inicjatywy promujące wielokulturowość (i ich naukowa otoczka).

sobota, 11 lutego 2012

Współczesne kierunki badań nad kulturą

Szukając pomocnych przy pisaniu licencjatu (przypomnę – na temat sposobów zarządzania pamięcią o artyście) informacji trafiłam na ekspertyzę "Znaczenie kompetencji kulturowych dla budowania kreatywności i kapitału intelektualnego Europy”, przygotowaną przez Dorotę Ilczuk i Kazimierza Krzysztofka z fundacji Pro Cultura (plik PDF do ściągnięcia na stronie http://www.obserwatoriumkultury.pl/art,pl,aktualnosci,102112.html), która została sporządzona w ramach działań polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Wiedza z tej publikacji na pewno będzie pomocna przy tworzeniu modelowych projektów zarządzania pamięcią o artyście – zwraca uwagę na potrzebę innowacyjności, kreatywności i współpracy – elementów obowiązkowych dobrego projektu w sferze kultury. Planując modelowy projekt zarządzania pamięcią o artyście warto także przeanalizować diagnozę „Kultura w Polsce w 2010 roku” (http://www.egospodarka.pl/68844,Kultura-w-Polsce-w-2010-r,1,39,1.html) oraz poszukać dobrych praktyk związanych z zachowywaniem dziedzictwa kulturowego w tekście podsumowującym międzynarodowy projekt Aqueduct "Nabywanie kluczowych kompetencji poprzez edukację na rzecz dziedzictwa kulturowego" (http://mik.krakow.pl/wp-content/uploads/Aqueduct-Manual_PL.pdf).



Analizować, analizować, analizować… pisać, pisać, pisać ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz