Poniżej abstrakt tekstu pt. Rola dziedzictwa narodowego w edukacji kulturalnej
Autor rozważa zależności między dziedzictwem historycznym a współczesnością. Dostrzega rolę artefaktów, dzięki którym możemy poznawać przeszłość. Zaznacza, że nieustanie wybierając odpowiadające nam treści kulturowe przyczyniamy się do tworzenia obowiązujących kanonów. Dziedzictwo jest znakiem przeszłości, kulturą symboliczną, możemy ją opanować na drodze edukacji. Autor wymienia instytucje i ludzi, których praca pozwala nam poszerzyć wiedzę o przeszłości, zaznaczając, że jako jej odbiorcy jesteśmy współtwórcami dziedzictwa narodowego.
Wnętrze fortu św. Benedykta
* Aleksander Gieysztor o dziedzictwie kultury [oprac. rękopisów Ewa Gieysztor, Danuta Gawin, współpr. Ewa Dukaczewska] str. 193
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz